marți, 13 iunie 2017

Frânturile zilei (LXX)

Eu rămân la părerea mea că cea mai feroce vietate de pe pământ rămâne găina. Adică aş vrea să văd, zic şi eu aşa de dragul retoricii şi al frazelor pline, aş vrea să văd o găină manifestând un regret. O dată. Sau măcar odată. Găina este împănarea necesităţii pure, te ia în clonţ, te suge tot şi apoi merge mai departe. Dacă ar fi suficient de mari, găinile ne-ar înghesui în guşă ca pe nişte viermi ce oricum suntem. Cândva am avut nişte pui la ţară şi, dintr-o absenţă a ergonomiei în care am fost şi sunt maestru, se puteau apropia de masa unde mâncam. Păi, dacă nu eram atent îmi luau felia de pâine din mână. Când îi alintam, le ziceam: “dinozauri”. Găina este balaurul nostru care face ouă. Şi ciorba bună în contrabalans cu morcovul antitetic.

Pandantul uman al găinei este gospodina. Toc-toc-toc-toc, gospodina mărunţeşte ceapa ocolind cu abilitate degetele. Aşa-i la război, se mai dă cu fosfor alb, se mai aspiră cu napalm, doar n-aţi vrea să fie ca pe timp de pace. O linguriţă de sare, un vârf de cuţit cu hrean. Politica e o curvă, dacă eşti între lupi trebuie să urli ca lupii. Mărar în ciorbă, pătrunjel în pilaf, niciodată invers. Carnea se frăgezeşte cu vin, cu lămâie sau cu oţet balsamic. Dacă nu votezi, degeaba comentezi. Gospodina are soluţia potrivită la toate. Vrem o ţară fără musulmani, vaccinuri obligatorii şi homosexuali cu copii. Toc-toc-toc-toc, gospodina ia situaţia în clonţ, bob cu bob, apoi pleacă după altă situaţie hrănitoare. Globalizată, metagospodina este forma cea mai obişnuită a catastrofei intelectuale. Nu există nimic care să-i cedeze. Nu după 24 de ore de stat la baiţ în frigider.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu