vineri, 17 martie 2017

Frânturile zilei (XII)

Am cunoscut recent un tip care şi-a rezolvat cam toate problemele financiare. A muncit, a avut firmele lui, a dat faliment, a luat-o de la capăt de vreo două ori, a fost tras în piept, a tras ţepe, şi-a mâncat sănătatea, a fost cu moralul sus când alţii măturau podelele cu psihicul lor, acum a vândut tot, a cumpărat case şi apartamente pe care le-a închiriat şi stă lejer cu câteva mii bune de euro lunar. Acuma e bine, chiar foarte bine, se preocupă de cele spirituale, merge la biserică, un pic la yoga, cumpără obiecte rare, cu parfum, se interesează de artă, e bine, cum vă spuneam. În plus, omul e echilibrat, are o maşină decentă dar comună, dacă-l vezi treci pe lângă el pe trotuar fără să bănuieşti că face vreo o sută de mii de euro anual numărând stelele de pe cer.


Aş minţi să spun că sunt stresat, aaa, nu, stresul este pentru oameni sensibili şi implicaţi, eu sunt prea nesimţit să mă stresez. Dar tot m-am întrebat, ca de fiecare dată când mă întâlnesc cu cineva care-mi este superior într-o privinţă (adică toată lumea), cum ar fi oare să fiu în locul lui. Adică să nu trebuiască să merg la liceu, să nu fiu nevoit să traduc nimic pentru bani, să stau aşa toată ziulica şi să mă duc din când în când să încasez câte o chirie mănoasă? Ei, cum ar fi? Păi, aş citi de-ar pârâi cărţile. Aş scrie frenetic, până ar lua foile foc de la stilou. M-aş concentra pe proiectele mele de mare respiraţie, care cer documentare enormă. Bine, dar asta fac şi acum.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu